Cinas Creationer!

Alla inlägg under oktober 2008

Av Carina - 26 oktober 2008 21:36

Ja, nu är jag här igen... ;) Festen avlöpte väldigt bra, fick många fiiina presenter så jag är mer än nöjd!


Har försökt att hitta min kortskaparlust men den håller sig envist borta (dumma...). Däremot så sitter jag och målar lite, jag gör så ibland att jag stämplar upp motiv och färglägger för att ha NÄR lusten anfaller mig :)


Läste precis en kul nyhet, det ska startas en skandinavisk e-tidskrift för just kortmakare. Den heter StampARTic och verkar mycket lovande! Jag kommer i alla fall att besöka deras blogg väääldigt ofta!

Link gjerne til oss om du vil

Av Carina - 18 oktober 2008 09:24

Igår kom ytterligare ett paket som innehöll ett fint kort och en söt stämpel, givaren tillhör även hon swappen på Svensk scrapbooking (tack Lejonberg :)


Idag blir det lite fääst här hemma, fnattade runt igår och köpte saker så att jag kunde göra smörgåstårtor (varför göra saker i god tid när man kan vänta till sista minuten?). De blev inte så höga som "köpetårtorna" men jag hoppas att de smakar bra i alla fall... ;)

Av Carina - 16 oktober 2008 16:21

Ja, liiite har det ju hänt sen sist...

Den 11 oktober var jag på scrapträff här i Fristad, jättetrevligt och bra ordnat av Handstämplat.etc Swisch, sa det bara så hade sju timmar gått av den dagen! Till och med Borås Tidning var där och fotograferade + intervjuade! Lite tävlingar förekom också mitt bland allt scrappande - jag vann ett pris :) Tack Handstämplat.etc för vinsten: två fina stämplar och en bonefolder!


Strax efter klockan 17 var vi tvungna att susa iväg då det var dags för födelsedagskaffe för min minsta guddotter Miranda (1 år). Ja, hon hade ju naturligtvis ingen aning om att hon hade fyllt år och som vanligt så uppskattar de små papper och snöre mer än själva presenten (de är inte så dyra i drift just på det området i alla fall... ;)


Den 11-12 oktober var det också cybercrop på Svensk scrapbooking, nåt som jag hade sett fram emot och laddat för. Nu försvann ju lördagen på annat men söndagen hade jag ju ändå på mig - ha! Efter cc-bingon gick luften ur mig och jag fick inget alls gjort, NOLL inspiration :( Men men, det kommer väl fler cybercroppar hoppas jag och så vann jag ju faktiskt ett pris på bingon: tack till Pysselparadiset för vinsten :))

Min vinst på cc-bingon!


Jag är med i en födelsedagsswapp på Svensk scrapbooking och i tisdags den 14/10 var det paketöppning. Varje månad så är det ett födelsedagsbarn som ska gratuleras (med scrapsaker så klart ;) och när allt är framme så har man ELVA presenter att slita i. De' du!!! Nu har jag inte hunnit få alla paket än men här nedan är i alla fall bildbevis på det som har anlänt :)


Present från Veronica69Y

och här är från Bittan (vänster) och Smultronemmi (höger):


och från stinaD (vänster) och Soffan (höger) fick jag detta:


och så fick jag ju även paket från AnnaS (vänster) och Kicki_76 (höger):


Så mycket fint och så roligt - tack tjejer! - och inte är det slut än för jag har ju fler paket att vänta :))) Ibland är det inte alls dumt att fylla år...

Av Carina - 10 oktober 2008 21:02

Imorgon ska jag på min första scrapträff - någonsin! Det är Handstämplat.etc - jättemysig scrapbutik i Borås - som har anordnat detta. Kul kul :)

Imorgon drar även Cybercropen på Svensk scrapbooking igång. Det blir min andra crop (den första var midsommarcropen). Kul kul :)

Nu behöver jag bara klona mig för att hinna med allt... Jag borde packa till träffen, inte för att jag vet vad jag ska ha med mig, men ändå! Sax och papper är väl bra att ha... kanske lite lim och tejp... öööhhhh. Jag vet redan nu resultatet: allt och inget nerkastat i en påse! Ja ja, man lär väl sig till nästa gång förhoppningsvis ;)

Av Carina - 9 oktober 2008 20:50

Som det kan bli ibland! Denna veckan har varit streessssig (tänk håret på ända och vild i blicken), naturligtvis har man också dåligt samvete för allt man borde göra och inte hinner göra, för allt man vill göra men inte heller hinner göra... 36-timmarsdygn hade varit bra - då hade man hunnit med allt samt att få lite sömn också.

Idag har dock varit en bra dag! På grund av stundande jämn födelsedag har jag haft lite festligheter för mina arbetskamrater nu i eftermiddags - ost och vin är alltid populärt ;)  och så fick jag presenter förstås: ett helt paket med matchande papper, både cardstock och mönstrat + dekorationer och... EN CUTTLEBUG!!!!!!!!!!!!!!!!! Tur att öronen sitter där dom ska för annars så hade leendet gått runtom huvet :D Nu tror ni förstås att jag slet upp lådan ungefär på väg hem?! Fel fel fel! Maskinen är fortfarande fint paketerad - jag är nämligen alldeles för trött för att starta igång nåt just nu. Men vänta bara till imorgon, då duuuuuuuu! ;)

Av Carina - 2 oktober 2008 22:00

Hmm, tiden går alldeles för fort! Det var ju sommar precis nyss och nu så är det bara två och en halv månad kvar till jul... (gaaah!!!). Men å andra sidan så går det väl lika fort till våren då ;)

Jag har roat mig faktiskt i veckan som varit. Blev överraskningsfirad (fyller år i mitten av oktober) i förväg av jobbarkompisar som hade ordnat tjusig middag och lurat mig med att de ville kortpyssla. Vilka luringar, va?! :) Jättekul var det i alla fall.

Nedan en bild på de ATC-kort som jag gjort till en swapp på Svensk scrapbooking, temat var "vatten"!


Presentation

Translate my blog!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Sunday Sensations

JUST FOR YOU EVERY SUNDAY-TUESDAY!!


Skapa flashcards