Cinas Creationer!

Alla inlägg under januari 2009

Av Carina - 18 januari 2009 15:45

Näe, inte har jag gått i ide om nu någon trodde det :)  Har bara haft alldeles för mycket på jobbet för att hinna med att skapa något eller att blogga heller för den delen. Gårdagen försvann i nån slags dimma - jag var trött - så inte blev det av att jag gjorde nåt då :( men................. idag scrappar jag faktiskt! Kände inte för att göra kort men scrappinglusten anföll helt plötsligt så nu har jag gjort fyra (4!!!) LO:s och fler är på gång :) Har tyvärr ingen tillgång till kamera denna helgen så inga bildbevis finns men de kanske kommer en annan helg!


Vann ju en stämpel, Heart of Art, i Cards of Marias blogg för någon tid sedan och häromdagen dök den upp i brevlådan - ursöt!! Du hittar den i deras webbshop (där det finns en hel del annat "ögongodis" :)  Tack snälla ni, det ska bli så roligt att få använda den!!


Av Carina - 11 januari 2009 16:59

Oj, vilken överraskning jag har fått idag! En award har lämnats av Maria på Marias vrå - så glad jag blev :)  Tack snälla du!!!

Award!


Detta är ”kriterierna” för denna award! Dessa utsedda bloggar är osedvanligt charmerande och söta, inte upptagna av utmärkelser och själviskhet. Syftet är att sprida vänskap. Vårt hopp är att nya vänskapsband kommer att knytas mellan dessa bloggar, ju mer utmärkelsen sprider sig. Var snäll och ge lite extra uppmärksamhet till dessa!! Kopiera in texten o bilden i din blogg och skicka sedan vidare utmärkelsen till åtta andra bloggare.


Men vilka åtta andra bloggare ska jag nu ta, jag har ju så många att välja på! Hmmm, jag får blunda och peka på... Ängel60, SasSa, Astra, Paradise, Kicki, AnnaS, Mariante/Hoppetossa och även om det kanske inte gills riktigt så vill jag ändå ha med Maria... Alla dessa bloggar är inspirerande, kreativa ställen där de delar med sig av allt de skapar! Tack för glädjen ni sprider! :)


Av Carina - 7 januari 2009 18:20

Om du inte har varit inne i denna bloggen innan så kan jag verkligen rekommendera ett besök där! Otroligt många vackra kort både från DT-teamet och de tävlande... och nu är det min tur att lämna in ett bidrag :)


Bidrag till Sukkersötts utmaning #22


och här är en närbild på blomman - eller de tre blommorna rättare sagt! Syns kanske inte så bra men varje del är sprayad med Glimmer Mist:


Närbild


Lite annorlunda format på kortet men jag försökte följa skissen, gillade både den och formatet!


Av Carina - 5 januari 2009 20:36

Hmmm, jag beundrar faktiskt de som klarat av att vika sina kort enligt denna (i och för sig frivilliga) mall! Jag *försökte* faktiskt denna gången men men... om jag uttrycker mig så här: lådan med spillbitar har fått ett rejält tillskott ;)  Det blev alltså bara ett kort efter skissen:


StamARTic januari


Imorgon är det Trettondag jul. Åker julen ut hemma hos er eller stannar den kvar ända till påska? Här hos mig så åker allt ut till helgen i alla fall, då är det dags för vårgardiner (ja jo, jag *vet* att det är 13 grader kallt just nu!) men man kan väl hoppas... :)

Av Carina - 4 januari 2009 15:18

Art Pieces heter en ny ATC-blogg med tävlingar varje vecka. Jag tänkte att jag skulle kasta mig in i den allra första tävlingen som handlade om att göra ett ATC-kort med önskningar inför det nya året... Ja, det finns ju många förstås men jag tror att jag fick med de tre viktigaste ;)


Bidrag till Art Pieces första tävling!


Sedan har jag även lyckats få in två ATC till i datorn (wow...). "Julkortet" gjorde jag för ett tag sedan men det gick vilse i högen med alla andra - och större! - julkort:



ATC till julen 2008


Kortet då? Jo, det kommer här med motiv från Bildmålarna (en av stämplarna jag vann i deras julkortstävling). Visst är hon väl för söt? Och SMS i all ära men... skulle det inte vara roligare att få ett sånt här "inbjudningskort"???


Ska vi ta en fika?

ATC
Av Carina - 3 januari 2009 21:56

Gott Nytt År får jag väl börja med :)  Hoppas att alla har haft det bra! Jag har pysslat lite då och då men inte i några mängder direkt... Några kort har det ändå blivit, det allra första för i år är till en utmaning på Svensk scrapbooking:



Har testat att färglägga med Promarkers!!! Det går väl sådär men man lär sig förhoppningsvis mer å mer... Blenderpennan gjorde susen tyckte jag även om jag använt den väääl frikostigt ibland ;)


Här nedan är ett gäng "braåha-kort". Du vet, när man upptäcker att man har två minuter på sig att fixa ett kort innan posten hämtas - då är det bra med sådana kort! Dessa har jag gjort i storlek 10x15, bara för skojs skull!


Har roat mig på några kort med min senaste "maskin", en Word Window Punch från Stampin' Up. Läcker sak! Varför har vi inget sånt här i Sverige???? Tänk homeparties med scrapbookingprylar... drömmer sött...

Presentation

Translate my blog!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Sunday Sensations

JUST FOR YOU EVERY SUNDAY-TUESDAY!!


Ovido - Quiz & Flashcards