Cinas Creationer!

Alla inlägg under juni 2009

Av Carina - 25 juni 2009 21:57


Jaha... så har man väntat på midsommarcropen på Svensk scrapbooking och vad händer...? Ingen - och då menar jag NOLL! - inspiration trots jättefina skisser i varenda utmaning :(  Jag har till och med shoppat lite nya saker i hopp om att det ska trigga igång inspirationen men... nähä. Cropen slutar ju på söndag så det vore hög tid att komma igång, typ NU!!! Ja ja, det är ju smällar man får ta, sparar förstås skisserna för att förhoppningsvis kunna använda dom vid ett senare tillfälle.


Och midsommaren var bra? Min var i alla fall det :D



Av Carina - 18 juni 2009 12:58


Nu tänker jag ta några dagar och fira midsommar tillsammans med familjen :) Vi äter sill och potäter, sjunger lite och har trevligt ihop... förhoppningsvis så blir också vädret mindre regnigt...


Vill passa på att önska dig en riktigt glad och skön helg med många små grodor (och kanske en och annan nubbe?).


Vi ses väl på Svensk scrapbookings midsommarcrop? Ja, jag tänkte väl det ;)


Två kort som tidigare utlovat, en liten hängel med katt och så en... ööhh, ja vad heter dom nu igen... Whiff of Joy?



Av Carina - 15 juni 2009 23:25


Ja, nu kan man - om man har TUREN med sig alltså! - vinna Stämpelbodens nya stämpelkollektion! Gå och kika, det vore väl inte helt fel att få hem det i brevlådan? :)


Annars då? Jodå, jag håller på med ATC-kort till en swapp som Yoli startat på Svensk scrapbooking. Kul kul, fast jag kluddar så hemskt med all färg så jag kan bara göra en sak per dag... färgen måste torka :D


Har gjort ytterligare två kort men glömde att fotografera så bilder kommer i nästa inlägg (man kan ju inte komma ihåg allt). Alla ni som smyger omkring härinne får vänta tills då... ti hi ;)


Av Carina - 14 juni 2009 23:52


Väntan är snart över för om bara några dagar så drar midsommarcropen på Svensk Scrapbooking igång!!



Visst kommer du väl att vara med?



Av Carina - 11 juni 2009 19:03


väder är det mest hela tiden nu tycker jag! Lite ändring vill jag gärna ha till nästa vecka (midsommarhelgen) för det är INTE kul med 12 grader, blåst och regn en sån dag när man helst ska sitta utomhus och äta sill med mera! Såå, vackert väder beställs härmed :)


Inte mycket pysslat (jobbat mest) men två kort har jag fått gjort i alla fall. Vanliga, enkla "braåhakort"!


Det första kortet ...


... och det andra kortet :)


Båda målade med distresser. Japp, har plockat fram dessa igen (men Promarker hänger med på resor - det är enklare så ;)  Motivet på kort 1 är från Bildmålarna och motivet på kort 2 från Flower Fairies. Me like!


Av Carina - 9 juni 2009 18:38


Jo, faktiskt! Det är snart midsommar och jag som inte tyckte att det var länge sen det var mössavantarhalsduk på!!! I och för sig, vädret den senaste helgen var ingen höjdare om man säger så... regn & rusk för nästan hela pengen!


Här är ett annat bevis på att tiden går: min minsta systerdotter (och guddotter) fyller 15 år om en månad. Hmmm, det var ju inte länge sen hon sprang omkring i blöjor och nu har hon pojkvän... Huga!!!


Min godaste svärdotter :)


Det här med svärmor är ju ett kapitel för sig... Hon var inte så gammal när hon satt och funderade en dag: "Du Cina, du är ju inte bara min moster - du är nåt annat också. Svärmor eller nåt." :)  Det var ju nästan rätt... gudmor är det men sen dess är jag även hennes svärmor :D


Nygjort är bröllopskortet nedan, ville hålla det ganska så stramt (inte för mycket gullegull - vissa är ju allergiska mot det. Kan jag inte förstå...?!)


Framsidan


och insidan:


Insidan


Nä, nu ska jag återgå till mina lustigfikationer - håller på med tvätten... Man bara roar sig ibland!


Presentation

Translate my blog!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Sunday Sensations

JUST FOR YOU EVERY SUNDAY-TUESDAY!!


Ovido - Quiz & Flashcards