Cinas Creationer!

Alla inlägg under november 2009

Av Carina - 24 november 2009 17:34



Eller nåt sånt (hah! ;) kommer jag kanske att få höra på torsdag. Då ska jag nämligen hålla en liten scrapbookingkurs/-introduktion för några jobbarkompisar. Jag har även fått det ärofulla uppdraget att köpa material till dem så att de kan skapa två layouter - de allra första de någonsin gjort! Jag hoppas att de får en trevlig kväll (vi bjuder ju på fika!) och får lite blodad tand... Det hade varit skoj att ha en sån grupp på jobbet - scrappare alltså - så att man kunde träffas t.ex varannan månad och sitta och pyssla. Tja, det kanske kommer om intresset finns!


För övrigt så är det lugnt här... Jag räknade på korten jag hittills gjort: elva julkort och 12 "vanliga" (grattis etc). Har dock inte satt igång på allvar än ;) men det är ju en bra början. Ska försöka hinna med att altra några tändsticksaskar och telådor till marknaden också så att det blir lite variationer i sortimentet.


Har ju alldeles glömt att nämna att jag hade turen med mig i Stämpelbodens blogg häromveckan! Vann i deras kommentarstävling och några dagar senare så damp det ned två jättefina julstämplar i min brevlåda. En lite större med text, gran och tomte ("Julcollage") + en sprillans ny God Jul-stämpel med jättesnyggt typsnitt (gotisk tror jag att den kallas). Tack tack tack :D


Kort å tråkigt idag igen men hallå där, man kan ju inte käka hummer varje dag! ;D


Av Carina - 22 november 2009 21:21


Har faktiskt fått gjort en hel del julkort men dels var det uselt ljus idag för fotografering och sen kan jag inte visa allt här. Jag menar, *hur* kul är det att titta på ytterligare femtioelva julkort? ;)


Igår hade vi en liten scrapträff, arbetskamraterna halkar allt längre ner i scrapträsket... :D  Vi hade några trevliga timmar när vi pysslade och pratade! Då och då blev det helt tyst för då var samtliga djupt koncentrerade på sitt egna pysselprojekt och rätt var det var så kom pratet igång igen. Fortsatte några timmar idag, man är ju aldrig helt nöjd så jag la till en liten detalj här och var + gjorde några helt nya från scratch!


Ja, intet mer har jag att förtälja för tillfället. Kort och tråkigt inlägg men såna måste ju finnas också... ;)


Av Carina - 15 november 2009 23:14


har jag haft må ni tro!


I fredags var vi ett gäng som åkte på spa... Vi var tre systrar och tre systerdöttrar som tog en eftermiddag i Målsryd, badade vanlig bastu och ångbastu, testade torrfloating, relaxavdelning med fotbad m.m Snacka om att man kände sig go' när man åkte därifrån! Vi bestämde raskt att det här får vi införa som en tradition :D


I går var jag på Handstämplats scrapträff här i Fristad - som alltid en himla mysig stämning när de arrangerar såna här träffar. Mellan 10 och 19 satt vi och pysslade för brinnande livet ;)  Och kan man tänka sig, jag fick ett pris för en LO (nåja, vi var inte så många som deltog men ett pris är ett pris!). Fick faktiskt gjort hela två LO:s och fyra kort så jag är jättenöjd med min dag. Tack Handstämplat :)


Här är de två layouterna: den första är med kort från Allhelgonahelgens höststädning i stugan. Vi hade det mysigt trots inget höjdarväder.


 


Denna är på minsta guddottern, alltid pigg på att hitta på nya saker (det kan hennes mamma intyga... ;)


  


Fyra kort ja! Det blev tre julkort (så nu är det på gång!) och ett vanligt grattiskort, braåha...


  


I dag har jag inte pysslat särdeles mycket, har mest ägnat mig åt att städa i ordning "pysselväskan" (ICA-kassen) eftersom jag mest bara kastade ner alla grejor när jag skulle åka hem från träffen, suck... Vore bra om jag hade liiite mer organisation på sakerna till nästa helg för då blir det lördagspyssel med jobbarkompisarna. Jag kommer liksom inte så långt med bara tre julkort så mer lär komma ut här i bloggen :D


Nä, nu är det läggdags - arbetsdag imorgon - så pysselinspirationen får läggas på is ett tag till!


Av Carina - 8 november 2009 15:01


kvar till jul!!! Känn dig för all del inte stressad - näe, inte alls... ;-)  Tiden bara rusar iväg och ibland så önskar man att man kunde trycka på stoppknappen en stund för att kunna hänga med! Ja ja, så är det tydligen när man blir äldre, inte så mycket att göra åt.


Denna helgen har jag (mellan tvätt och städ) gjort klart ATC-korten till julswappen på Svensk scrapbooking. Började så glatt men så kom ju saker emellan men idag blev de klara! Här är nio ATC-kort med jultema :D


  


Nästa lördag är det scrapträff här i Fristad. Det är Handstämplat som ordnar denna träffen - ska bli så skoj!!!


Av Carina - 3 november 2009 19:29

har en jättefin bloggcandy! Titta här:


Bloggcandy nettans nov09 med text


Visst är det väl helt dräggelframkallande? Habegäret slår till... ;-)


För övrigt så är det lugnt på pysselfronten. Jag samlar kraft inför en scrapträff den 14 november och en den 21 november. Som vanligt har jag ingen aning om vad jag ska ta med men det brukar ju ge sig!


Presentation

Translate my blog!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Sunday Sensations

JUST FOR YOU EVERY SUNDAY-TUESDAY!!


Ovido - Quiz & Flashcards