Cinas Creationer!

Alla inlägg under december 2009

Av Carina - 31 december 2009 16:24


Kan man tänka sig, årets sista dag (och den tråkigaste på hela året!). Här har det varit smällkallt i några dagar nu och jag tror att folket håller sig inomhus så länge de kan. Än så länge är det alltså tyst och lugnt "på byn". ;-)


Har inte gjort många knop de senaste dagarna, bara latat mig och haft det bra. Var barnvakt igår åt minsta guddottern då resten av familjen skulle gå på bio. Allt gick bra, nattningen var det inte några problem med heller - hon fick ju hela hinken med napparna med sig i sängen :D 


Idag har jag gjort färdigt ett bidrag till Svensk scrapbookings decembertävling. En underbar skiss helt i min stil och så här blev min tolkning av den:


 

och en närbild på rosorna (som jag glittrat lite extra med Frosted Lace) och den lilla ängeln:


  


Ha nu en trevlig nyårsafton :D


  


Av Carina - 27 december 2009 15:23

  

Japp, nu har man chansen (?) att få bli först med att se Inkidos vårnyheter om man är med i denna bloggcandysnurren... och det är ju klart att man vill  


Var julen bra? Jag har haft det lugnt och skönt - precis som jag ville! Julafton spenderade vi som vanligt i Gingri, jag lärde mig flera nya ord (bl.a. "läta" = läsa och "lada" = skala ((clementin)) av minsta guddottern som nu pratar mycket och inte särdeles begripligt alltid. Det är förstås kul eftersom hon tidigare använde "DÄÄÄ" till allt och alla...  


Icke har jag scrappat nåt eller gjort några nya kort, just nu har jag ingen längtan efter det heller. Det blev änna "overload" på julkorten så de är jag hjärtligt trött på! Kan dock äntligen visa upp kortet jag gjorde till systerdottern i början av december (födelsedagskort):



Nån gång nästa år ska jag lära mig hur jag fotograferar också     


Ha en fortsatt skön ledighet!


Av Carina - 23 december 2009 16:00


har jag varit de senaste veckorna men det har inte betytt att jag inte haft att  göra    


Det var hets & stress inför en marknad där jag skulle vara med och sälja mina kort, hets & stress på jobbet för att hinna med allt inför min julledighet (japp, kommer att vara ledig mellan jul och nyår - jippi!!!), och sist men inte minst... hets & stress över systerdottern som gått i väntans tider (och det har ju inte vi andra i familjen gjort alls va? - doh!).


Den 21/12 så kom då äntligen - efter sju sorger och åtta bedrövelser - en liten Ella!!! 49 cm lång och 3180 g tung     DET! är en julklapp som heter duga! Förhoppningsvis får man snart se fotografier på den lilla, man får ju inte längre besöka nyblivna mammor på BB.


Vad mer haver hänt? Ehrrmmm, på scrapfronten så har jag vunnit en digital tävling inne på Svensk scrapbooking, lite bloggodis i form av bling från Pappersvinden och en hänglastämpel i Hänglabloggens adventsutlottning - kul kul! 


Nu ska jag fira jul, vara ledig och bara bara vara... ta vara på er!


Ha en underbar julhelg!    



Av Carina - 7 december 2009 22:54


sin ettårsdag med en mängd olika tutorials, candy och tips. Dagens utmaning var att välja ut ett speciellt kort av de kort man har gjort under året. Mitt val blir ett kort som jag gjorde till en tävling (nä, ingen vinst ;) Jag frångår inte ofta från det vanliga formatet 15x15 cm men här skulle man göra ett kort i större format vilket var en utmaning!


Även om det fanns många kort som var finare än mitt så blev *jag* för en gångs skull riktigt nöjd med det. Det är ju inte så ofta det händer...


Nå, här är då mitt val för 2009 års kort:


  

Av Carina - 6 december 2009 10:51


Japp, Handstämplat har - och  kommer att ha! - bloggcandy under december månad! Först ut är en skärmaskin i knallorange (ingen risk att man inte ser den :)

Susa genast över dit och kommentera!


Julkortsskapandet fortsätter här... nu börjar jag bli lite trött på dom men än är det inte slut. Har dock klämt emellan med ett födelsedagskort till en yngre släkting. Ska på födelsedagskaffe i eftermiddag så ni får se kortet lite senare, vet inte om hon tittar in här eller ej ;)


Ha en god 2:a advent!


Av Carina - 1 december 2009 21:40


Tja, ni som vet vem han är... Behöver man säga något mer? För er som säger "Tim who?", kolla in hans 12 Tags of Christmas och känn att pysselsuget vaknar ;)


Jag hade ingen som helst lust att pyssla i helgen (två lediga dagar till ingen nytta eller, nädå, jag hade faktiskt annat att göra!) men när jag ser sånt här så får jag idéer och plockar fram mina distressdynor och bakplåtspappret :D 

Har faktiskt kluddat lite med mina attiraljer men jag är långt ifrån klar än! Det där Rock Candy ser ju kul ut, har dock inget sånt hemma så jag använder de grejor jag har. Julen är ju snart här så man får vara lite sparsam!


Jul ja... Och ni har julstädat, fejat, bakat, pyntat och köpt alla julklappar? Jaså inte det? Välkommen i klubben då ;)  Det känns fortfarande som om det skulle vara lååångt kvar till jul men dagarna springer förbi. Och det gör jag också, kort inlägg idag igen (tråkpått jag är va?).


Just det ja, skulle kanske nämna att kursen gick bra :)  Det blev fyra nybörjare, en som hade prövat på scrapbooking och så jag... Första halvtimmen var seg, tyckte mest att jag sprang omkring och försökte förklara saker (som "neej, det *hade* varit bättre med 10x15-fotografier istället för A4-utskrifter från datorn") men sen började det flyta på mycket bättre och vid halvtidspausen hade de inte tid att fika ;)  Jag tror att de hade roligt i alla fall!


Presentation

Translate my blog!

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Sunday Sensations

JUST FOR YOU EVERY SUNDAY-TUESDAY!!


Ovido - Quiz & Flashcards