Cinas Creationer!

Direktlänk till inlägg 13 februari 2011

Sköna söndag!

Av Carina - 13 februari 2011 15:30


Jag tycker att söndagar är (nästan) veckans bästa dag! Man har jobbat sin arbetsvecka, hetsat på lördagen med tvätt o städ o annat krafs och så infaller söndagen... Vaknar vid 6-tiden, tittar på klockan och vänder bara på sig och somnar om ;), morgonkaffe med tidningen, läsa alla småannonser som man inte hinner med annars, lång och "lyxig" frukost med kokt ägg, rostat bröd, färskpressad apelsinjuice m.m Normal frukost för mig annars är väl kaffe och kanske lite yoghurt om jag har tid... Enda nackdelen med söndagar är väl att måndagen kommer dan efter, ha-ha ;)


Pyssleriet får också ta sin tid på söndagar! Idag har jag några tävlingsbidrag som jag vill visa upp + presentaskar som jag gjorde till kommande födelsedagar i familjen.


Detta kortet skall vara till Inas kort och scrap och här skulle man skapa efter en skiss. Reglerna som fanns var att man fick inte ha med något svart men däremot hjärtan (jag har ett ;)). Jag har använt mig av en Magnoliastämpel och färgerna rosa, vitt och grönt och så mååånga rosor förstås:



Det andra kortet är till Syzzlas vintageutmaning där man fick skapa valfritt alster men var tvungen att använda sig av en vintagebild - och det har jag gjort :)



Jag har medvetet inte satt någon "titel" på kortet om du skulle undra... tihi :)


Nummer tre i kortskaran blir det kortet som jag gjorde till Scrapbutikens skissutmaning KISS (Keep It Sweet & Simple):


  


Vad kommer nu då? Jo, jag har altrat en burk! Har sett så många fina burkar så jag var ju tvungen att testa själv. Höll på att "falla" på grund av att jag inte hade någon 3D-tejp så jag fick fundera en stund och hittade sedan en annan tejp i min verktygsskrubb och det funkade det också. Sen hittade jag iofs en rulle 3D-tejp i mina gömmor när jag letade efter något annat... suck alltså :D


  


Burken ovan är del 1 av 3 som ska vara till februaris temautmaning inne på Svensk scrapbooking, del 2 och 3 kommer snart till en blogg nära dig... ha-ha :)


Och så var det då presentaskarna! Voffor ska man gå och köpa askar när man kan göra egna? Visst blir de enkla men vaddå... det är ju handgjort ;)



Ha en fortsatt skön söndag :)


     


 
 
Cornelia

Cornelia

13 februari 2011 17:33

Vilka fina saker du har gjort. Min absoluta favorit är konservburken, såååå snygg!

Om du mailar mej din adress... cornelia@raggsocka.se så kommer det nåt i din brevlåda, tänkte jag *ler*

Kramis!

http://www.raggsocka.se

 
stephi

stephi

13 februari 2011 17:35

Men ojsan vad mycket fint du har gjort! Konservburken var ju så wow, vintagekortet med bling är ju helt fantastisk!

http://www.stephis-kort.blogspot.com

 
Helena Landstoken

Helena Landstoken

13 februari 2011 17:55

Alltid lika fina alster på din sida. Tack, för titten idag med. Jag kikar som vanligt in imorgon :)

//Helena

http://landstokensscrappyhappy.blogspot.com

 
Cina/DT Syzzla

Cina/DT Syzzla

13 februari 2011 23:00

Underbart bidrag, tack så mycket :)
/Cina

http://dreamcatched.blogspot.com

 
scrapparlotta

scrapparlotta

14 februari 2011 14:20

Du har nåt att hämta i min blogg....

http://www.scrapparlotta.blogspot.com

 
Åsa/asamia

Åsa/asamia

23 februari 2011 15:51

WOW! Massor av fina saker du har här inne, tack för titten!

http://asamia.blogg.se

 
TesaB

TesaB

24 februari 2011 09:32

Åhhh så mycket fiiiiint!
Underbar burk! Ser fram emot att få se övriga alster till temautmaningen!

http://tesasscrap.blogspot.com

 
margareta

margareta

24 februari 2011 20:59

Ååååå så mycket fint du gjort! Roligt att titta in till dig och få inspiration! Tack!

http://mormormargareta.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 8 juni 2013 17:00

Nej, det är inte ett kort som är gjort en låda utan ett "braåhakort" som jag lägger i min låda tills jag behöver det ;) Ibland tycker jag att det är roligare att måla motiv än att göra kort så när jag då får på mig kortskaparmössan så har jag färdigm...

Av Carina - 1 juni 2013 13:30

Jag har en känsla av att det tillverkas en hel del studentkort runt omkring i "scrapposfären". I år är jag inget undantag då systerdotterdotter Elin tar studenten den 5 juni! Förhoppningsvis så kommer det att vara vackert väder när det är utspring oc...

Av Carina - 26 maj 2013 15:29

Här har vi (släkten) gått i väntans tider då en yngre släkting väntat barn. Jag var bombsäker på att det skulle bli en liten kille så vi diskuterade pojknamn, jag köpte ett blått scrapalbum och gjorde detta kortet i blått:       Jag skulle b...

Av Carina - 16 maj 2013 17:30

Ja, just denna sången sjöng man ju för några veckor sedan (dock med lätt skallrande tänder kan jag meddela ;) Våren har varit seg med att komma igång men just idag - IDAG! - var det ljumma vindar och uteserveringarna har vaknat till liv på allvar! :)...

Av Carina - 28 april 2013 18:30

Vädret har ju lämnat mycket att önska... Igår haglade det och var kallt och eländigt och våren verkade långt långt borta. MEN! idag i alla fall har det varit vårsol :) Fördelen med skräpväder är ju att man kan ägna sig åt scrap istället. Jag kluddar ...

Presentation

Translate my blog!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Sunday Sensations

JUST FOR YOU EVERY SUNDAY-TUESDAY!!


Ovido - Quiz & Flashcards