Cinas Creationer!

Alla inlägg under oktober 2011

Av Carina - 30 oktober 2011 20:55


Ja, inte blir det ofta jag bloggar numera men å andra sidan så har jag ju hunnit med några alster som jag då kan visa upp ;)   Jag jobbar mest, är ute och far lite då och då i tjänsten och är ganska trött när helgen kommer... Denna helgen har jag dock hittat inspirationen (panik i sista minuten ;)


En layout till Svensk scrapbooking och månadstävlingen Layout med hösttema och jag hade - i mitt tycke - perfekta bilder att scrappa :)  Vi var vid kusten för några veckor sen och när man vaknade så var allt insvept i dimma (nä, jag hade inte druckit för mycket vin kvällen innan! ha-ha). Dimman gjorde att allt var genomfuktigt, eller ja... sjöblött då'rå. MEN... fukten hade gjort att spindelnätet såg ut som om det var diamantbestrött - vackert :)


Så min layout går i grått och grönt + lite diamanter här och var (och ja just det ja, jag blandade vit akrylfärg med Bundled Sage för att få den rätta dimgröna nyansen till bakgrunden bakom fotografierna :D)  Jag har målat på en layout! Bild 1 är lite suddig men förhoppningsvis går det att se ändå. Bild 2 är en närbild på fotona med spindelnät. Vackert va?!


      


Vad mer har jag hittat på denna "speed-scrapping-helg"? Jo, jag har gjort ett beställningskort (födde/dopkort i rååsa):


 


Och så har jag gjort ett födelsedagskort. Egentligen gjorde jag två men det andra glömde jag att fotografera innan jag klistrade igen kuvertet :(  Ja ja...


 


Båda motiven på dessa kort har jag målat med Promarkers. Långt ifrån perfekt men visst duger de? Kul var det i alla fall att måla så mycket med pennorna men man blir lite lätt illamående av ångorna efter nån timma eller så.


Nästa alster är två omgångar av ATC-kort till swappar hos ATC Sverige. Dels en med tema Rosa och dels en med temat ATC Sverige 7 år.


   


Har en ATC-swapp till på gång men den kan ju vänta till nästa gång jag bloggar (så har jag nåt att visa då också, ha-ha! :)


 


Av Carina - 9 oktober 2011 20:53


Ja, inte mitt då utan Svensk scrapbookings födelsedag! SS har ju fyllt år och firade i helgen med en CC :)


För en gångs skull fick jag faktiskt färdigt några alster - hela tre bidrag blev det. Egentligen skulle det ha blivit fyra men jag råkade få mönstret på den lilla väskan upp och ner så då blev jag "störd" och kastade den i papperskorgen. Näe, jag gjorde ingen ny! ;)


Här är bilderna (och japp, nu är julkortsäsongen officiellt igång, ha-ha).


Usel bild men jag hoppas att du ser vad det föreställer (?). Julkort med papper - tomten också - från BoBunny, utstansat och mycket Stickles ;)



Kort nr 2 är även det gjort med papper från BoBunny (fiiina!), digistämpel från MoManning som jag färglagt med Promarkers. Har dammat av dessa igen...


 



Det tredje alstret är en loppisfyndad glasflaska (vi skulle nämligen altra en flaska av något slag). Jag har limmat dit en filtstjälk, blommor, spets, kedja + hjärta (även det fyndat på loppis).


   


Sååå, nu är det bara att luta sig tillbaka och vänta på vinsterna... Muahahaha :D


 

Presentation

Translate my blog!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Sunday Sensations

JUST FOR YOU EVERY SUNDAY-TUESDAY!!


Ovido - Quiz & Flashcards