Cinas Creationer!

Alla inlägg under januari 2012

Av Carina - 26 januari 2012 20:15

Är med i en swapp på ATC Sverige där vi skulle göra ATC-kort med tema Alla hjärtans dag (Valentine's Day). Istället för att "smacka på" med en mängd hjärtan etc som jag gjort i tidigare swappar så höll jag korten väldigt avskalade. Rosa och silver - det var huvudfärgerna. Lackade blomman (syns det?) med Crystal Glaze, läckert i verkligheten :)


 


Bilderna - ja, det är två som jag lagt ihop i PSE - har jag hittat hos Graphics Fairy förstås! Där kan man bli kvar i timmar medan man tittar på alla fina vintagebilder :)


 


Av Carina - 24 januari 2012 20:30

BITE! Ja, hade liksom tänkt att ha den titeln på denna layout men hade inte orange bokstäver så det räckte... Skissen är från AOS-bloggens (Allt Om Scrap) januaritävling. Har här använt mig av färger som jag sällan eller aldrig använder: lila och orange! Har både mistat och glittrat (och blött ner ;) pappret.


Var barnvakt åt minsta guddottern en dag i höstas och då passade jag på att fotografera en hel del. Fotografierna här är dock tagna på hennes allra första tågresa, hon hade nämligen hört att åkte man tåg så fick man äta godis... Ja ja, en skumdelfin blev det och så här behandlade hon den stackarn ;)


 


Lite mer förståeligt varför jag gillade den tänkta titeln väl? :)


 


Vem som vann? Jo, det gjorde barnet, ha-ha :D


 


Av Carina - 22 januari 2012 21:48

för i år kommer här! Pausen blev lite längre än jag planerat men jag var änna scraptrött i slutet av december... Hade inte så mycket att visa upp, ha-ha :) Men... nytt år och nya tag! Detta symboliseras också av min första layout för i år. Bilden till vänster visar min scraphörna strax innan jul och den till höger hur det såg ut i början av januari :)


  


Det var liksom dags att städa upp lite och lova att bli bättre organiserad... Bättre på att bara skapa för nöjes skull och inte tänka på en massa måsten... Inte bara lägga pappren på hög utan ANVÄNDA dom ;) Det syns väl här? Jag har KLIPPT i ett papper (huga, jag är stolt över mig själv ;)) och dekorerat layouten med!!!


 


Layouten har jag gjort efter januari månadsskiss hos Pappersbiten och det är nog baske mig första gången jag har ritat cirklar på en layout! Ska de' va' så ska de' va'! ;) Pappren kommer från Prima och heter Pixie Glen, en av mina favoritkollektioner från förra året.


När jag ändå var inne på blått papper så passade jag på att göra färdigt några ATC-kort till en swapp på ATC Sverige med temat Spets. Någon form av spets skulle finnas på korten:


 


Spetsiga papper (häpp!), spets i nederkanten samt att den lilla flickan har en spetsmössa på :) Himlans vad jag är fiffig...


Nu ska jag dessutom vara så fiffig att jag går och lägger mig. Sömn är bra ;)


Ha de'!

 


Presentation

Translate my blog!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Sunday Sensations

JUST FOR YOU EVERY SUNDAY-TUESDAY!!


Skapa flashcards