Cinas Creationer!

Alla inlägg under maj 2012

Av Carina - 21 maj 2012 19:15

i fulla drag av långledigheten förra veckan! Det vackra vädret dök så sakteliga upp på fredagen så nu kan man börja hoppas på sol o värme igen. Havet såg inbjudande ut men jag lät mig icke luras av det - badningen får vänta tills det blir lite varmare, ha-ha :)  Vet du att det faktiskt bara är en månad kvar till midsommar!?? Det var ju bara i förrgår eller nåt som jag hade raggsockar på...


Snäll svåger hjälpte mig med bilen häromveckan så att den gick igenom besiktningen så jag ville göra ett kort till honom. Hittade inget passande motiv alls bland mina stämplar men så fick jag ett tips via Svensk scrapbooking och vips, så hade jag shoppat en digitalstämpel med precis rätt stuk! Vad sägs? Passande, eller va? :)


 


Stramt, blått och inget krusidull här inte! Målade med mina nya Distress Markers, hmmm får nog öva mig mer och sen öva igen... ti-hi ;)


 




Av Carina - 6 maj 2012 20:56

Det är vådligt vad helgerna går fort :( Hinner knappt blinka så är det söndag igen! Nå, fördelen med att veckorna går fort just nu är ju att det rasslar på till semesterdags (yay! :))


Ikväll har jag ett litet bidrag till skisstävlingen hos MiloLilja.net att visa upp. Jag har i stora drag följt skissen hos Milo men lagt till och dragit ifrån lite här och var. Det är ett tackkort till en arbetskamrats mamma som gillar att baka kakor och ger dessa sen till oss på jobbet så att vi kan glufsa i oss (och det gör vi... ;)) Vi uppskattar det! Stämpeln är en Magnolia och pappren är från Maja Design, lite bling och bokstäver från Prima, spellisar och en die från Memory Box.


 


Nästa vecka blir hektisk med jobbresor. Förhoppningsvis blir det roligt också och inte bara streeeeessssss....... Ha're!


 


Av Carina - 1 maj 2012 10:46

har jag roat mig med dessa lediga dagar. Jag har en mängd "dåliga samveten" (månadslayouten inne på Svensk scrapbooking är ett av dem...) men nu har jag i alla fall gjort några LO:s :))


Den första är ett foto på Ellabellablåbär, haha. Här har hon ätit alldeles själv (utan sked - syns va? ;)). Jag har använt mig av Primas papper, bling och blommor till denna.


 


Nästa layout gjorde jag till april månadsskiss inne på Svensk scrapbooking och fotot är på Miranda när hon gungar högt (och skrattar så att hon kiknar :)). Massor med rundlar på skissen så jag har väl följt den ganska så exakt. Är lite glad att jag vågade använda så "knalliga" färger. Ovanligt för att vara mig ;)


 


Vad ska du hitta på idag då? Jag själv ska åka iväg och dricka födelsedagskaffe hos en systerdotter. Hon fyllde 40 för ett tag sen men pga utlandsresa så kunde inte jag vara med på hennes firande. Idag tänker jag ta skadan igen ;)


Ha en skön första maj!


 


Presentation

Translate my blog!

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Sunday Sensations

JUST FOR YOU EVERY SUNDAY-TUESDAY!!


Ovido - Quiz & Flashcards