Cinas Creationer!

Alla inlägg under februari 2010

Av Carina - 28 februari 2010 20:16


Har varit ett tag sen sist, brukar ju blogga på söndagar men missade visst förra söndagen... sorry!


Idag har jag i alla fall liiite nytt att visa upp, som t.ex två omgångar ATC-kort till ATC-Sverige. Den första bilden hör till en påskswapp (påsk redan?):



och denna nedan till japanskt/kinesiskt-inspirerat. Har ingen aning om vad tecknen betyder men jag hoppas ju att de är japanska i alla fall eftersom jag valt en bild med dam iförd kimono. Rätta mig gärna om jag har fel (ha-ha :D)


     


Har gjort två layouter (de är även med i tävlingar på Svensk scrapbooking) och på den ena använde jag mina älskade Primapapper, -blommor och -bling :) Pappren i sig är så fina att man behöver inte så mycket extra på layouterna - tycker jag!



Det är syrran med dotter på resa i Turkiet för några år sedan (2006 tror jag). Tyckte att pappret passade så perfekt till vattnet i bakgrunden! Fick även använt min blomranka som jag sparat till ett särskilt tillfälle, gillade den just här :)  


Nästa layout är även den på sis med dotter. Inte riktigt så mycket Prima men eftersom ett av kraven var att man skulle ha med ett hjärta så tyckte jag att pappret passade väl ;)



Fotografiet går ju i blått, vitt och rött så jag tyckte att jag fick med dessa färger ganska bra. Ja ja, inte lär jag vinna men jag är glad ändå :)


Svensk scrapbooking ska ha stor träff och mässa i Karlstad nästa helg. Var grymt sugen på att åka men det blev lite för mycket när jag räknade ihop resa, hotell och anmälningsavgift (för att inte tala om vad jag skulle ha shoppat på mässan!). Jag är ganska tacksam över att jag slipper oroa mig för ev inställda tåg! Meeen, jag ska ju till Alingsås nästnästa helg och så är det ju även mässa på Åhaga samtidigt så lite träff och shopping blir det ju :D Ser fram emot detta!


Ha en fortsatt skön söndag!


  


Av Carina - 27 februari 2010 15:02


Ingen (som gillar papper & bling :) kan väl ha undgått Primas läckerheter som dök upp på CHA2010. Deras papper, blommor och pebbles är bara fööör läckra!!! Har redan lagt en smärre förmögenhet på pappren Watercolor Rainbow och Pastiche, blommorna Ameruse och Tea roses... drömmer sött... :D


Nu har de annonserat på sin blogg att de har ytterligare en nyhet... men de avslöjar inget än!! Inte förrän den 5 mars får jag reda på det - gaahh! Man är ju nyfiken ju :)


I vilket fall som helst, man kan under tiden fram till 5 mars tävla om en bloggcandy som heter duga! Kolla här nedan så får du se (och allt skulle ju passa så bra hemma hos mig! ;)


Prizes


Varför inte ta en lott du också? Man vet ju aldrig... ha ha :D


  


Av Carina - 14 februari 2010 21:10

Idag är det den där dagen då många tänker, säger eller viskar ovanstående... :) Fast egentligen är det ju dumt att "spara" det till en enda dag - säg det ofta istället!


Det haver pysslats här en del i helgen, jag har bl.a gjort färdigt kortet till februaritävlingen hos Ett trykk:


  


Så klart att det skulle bli ett Alla hjärtans-kort ;) och så klart att det skulle bli en touch av vintage... Biljetten är en av många underbara som Miss Cutiepie delade med sig av - visst är de söta?!


CountryScrap har haft en CC nu i helgen och jag tyckte att jag var grymt laddad men dumma huvudvärken satte P för det :(  Jag tappade inspirationen så det enda jag fick gjort var - hör och häpna - ett kort i vintagestil. Testade att göra ett stafflikort för första gången och jag tyckte nog själv att det blev ganska bra (man får väl säga så va? Jante rynkar på ögonbrynen eller... ? ;)


Så här ser framsidan av kortet ut (när det är ihopfällt):



och här är det när jag vikt upp det:


     


Det ser lite tomt å vitt ut men jag har inte skrivit min hälsning än (det kommer att bli syrrans födelsedagskort). Eftersom hon är äldre så är hon ju definitivt vintage (ha-ha) så det var därför jag tyckte att klockan passade så bra i sammanhanget. Nä, hon läser inte min blogg - hon är totalt datorfientlig :)


Jag hörde vårfåglarne idag när jag gick från affären, trodde att det var alldeles för tidigt än! Det bådar ju gott för framtiden, det kan bli en vår inom kort :D


Hoppas att din dag blev riktigt hjärtlig!


  


Av Carina - 9 februari 2010 20:26


Tänk vad tiden går och inte får jag gjort så mycket pyssel som jag vill... Livet kommer emellan då och då :)


I stort sett det enda pysslet jag har färdigt är mitt bidrag till Pysseltagens februariutmaning. En underbar skiss av Moma som jag utgick ifrån (som det heter... nåja, jag har ju faktiskt följt den i stora drag!) och så här blev mitt bidrag:



Detta är ett foto av Miranda (minsta guddottern) som togs när hon var nio månader gammal. Hon äter med hela ansiktet - det syns va (ha-ha :)

Tyckte att det var kul att testa digital scrapbooking för denna tävlingen och jo jaaa, det är roligt men jag föredrar nog den "vanliga" varianten... Nåväl, kitet är skapat av Marie Stones och "snurklan" (overlay?) över fotografiet har jag fått från Primas nyhetsbrev (freebie den också).


I söndags var jag på barndop. Det var en ganska kort men mycket trevlig ceremoni, Ellabella höll sig tyst hela tiden (matning företogs strax innan så hon borde ha varit nöjd ;) Alla tre faddrarna klarade av sina åtaganden med bravur! Efter dopet så åkte vi tvärsöver vägen till församlingshemmet där vi bjöds på lite kall buffé och sedan kaffe + tårta. En lyckad tillställning tyckte alla :D


Nu ska jag gå och göra nåt annat! Ha en trevlig kväll :)


  


Av Carina - 3 februari 2010 19:22


Hmm ja vad säger du? Jag för min del är ganska så nöjd på snö just nu... Min bil är förvandlad till en Renault Igloo och jag lär inte kunna skotta fram den förrän i vår nån gång. April eller så. Man halkar och hasar sig fram, ser ut som om man vore 97 år. Usch - nu vart jag grinig, va? ;-)


OK, då var dagens gnäll avklarat!


Nytt pyssel har jag inte att visa. Håller på med bidrag till några tävlingar så dessa får ni inte se riktigt än. Måste ju bli klar först (hallå eller!). Icke har jag vunnit något på tidigare inskickade bidrag men man får ju inte ge upp så snabbt.

Vad tyckte du förresten om skorna i inlägget nedan? Ingen har tyckt något hittills - då börjar jag undra om de kanske är anskrämliga? Hmm, vi scrappare är ibland ett känsligt släkte ;-)


Kort, gnälligt & tråkigt inlägg idag - sorry. Det blir förhoppningsvis gladare nästa gång! Byeeee


  


Av Carina - 1 februari 2010 22:23


På söndag den 7 februari ska jag ju på dop då lilla Ellabella ska döpas i Toarps kyrka. Funderade på vad jag skulle hitta på, kort har hon ju redan fått (eller ja, hennes mamma i alla fall :) och jag kände inte för att göra ytterligare ett. Som tur var så hittade jag något annat: babyskor! Det var lite pillrigt tyckte jag men till slut såg det väl ut som små små skor (eller?):


  


Är faktiskt riktigt stolt! Första försöket och det ser helt ok ut (ha ha :)

Det lilla guldhjärtat är väl den riktiga presenten egentligen men förhoppningsvis så blir även skorna uppskattade...


Gjorde även en liten presentask så att jag inte skulle mosa skorna innan Ella fått dem - varning för mycket råååsa ;)



Nu kan jag med gott samvete köpa fler rosa scrapsaker för nu har jag gjort åt det mesta...


Har även gjort klart mitt "trädgårdsalbum" och till och med fotograferat det! De' du! Det är bilder jag tagit i somras på blommor, för det mesta rosor (jo, jag gillar rosor ;)


   


Min BIA och jag är inte riktigt riktigt kompisar än men jag är envis och fortsätter pröva på olika varianter, nån gång ska jag väl bli riktigt bra på den också!


För övrigt så jobbar man, svär över snön och längtar till våren. När det är riktigt illa så tittar jag i albumet ovan och drömmer om den varma sköna sommaren... Ja ja, dream on   


  

Av Carina - 1 februari 2010 14:40


Japp! På Svensk Scrapbooking (Sveriges bästa forum!) finns det nu en MEGA bloggcandy att tävla om!!!   


  


Mängder av priser = mängder av vinnare (jag?) och vinnarna dras den 14 februari! Be there   


  


Presentation

Translate my blog!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Sunday Sensations

JUST FOR YOU EVERY SUNDAY-TUESDAY!!


Ovido - Quiz & Flashcards