Cinas Creationer!

Alla inlägg den 3 januari 2010

Av Carina - 3 januari 2010 15:06


Näe, det har inte slagit över ;)  Förra året hann jag inte med nåt utav alla de projekt som jag tänkt mig inför julen, tiden gick så fort så fort så det var inte ett dugg mysigt med jul så därför tänkte jag börja i tid :D


Här kommer årets första juldekorationer inspirerade av Ett trykk och deras januaritävling! Det är tänkt att de ska hänga i granen och vara fyllda med hemmagjort julgodis. De är gjorda av toarullar - snacka om återvinning ;)  Julgodiset väntar jag dock med, ett år gammalt godis låter inte som nån höjdare...


  


Sen har Svensk scrapbooking en utmaning om att göra julkort i tid. Ett i januari, två i februari, tre i mars... ja, ni förstår. Om man hänger med på de allra flesta månader så lär man ha gjort alla till nästa jul :D Som gjort för mig! Man var tvungen att ha med en tomteluva på motivet och med hjälp av Stämpelbodens söta tomtestämpel så fixade jag ju det!


  


Glitterlimmet har inte hunnit torka än men det är meningen att det ska gnistra fint sen när det har torkat.


Svensk scrapbooking har dessutom en hel del andra roliga utmaningar/tävlingar som jag tänker vara med på. Funderar allvarligt på att gå med i BOM-utmaningen och göra ett album för 2010. Det kan ju vara kul (?) sen i slutet av året och se vad man faktiskt gjorde...


Vad mer har jag hittat på? Jo, jag har gjort en matchande ask till kortet i förra inlägget. Vilken blogg jag än kikar i så finns det mängder av tjusiga handgjorda askar - och det vill jag också göra (trots att jag inte har någon TopScore eller liknande). Hittade en beskrivning på en "pizzakartong" (har tyvärr glömt exakt var men jag tror att det var i någon butiksblogg) så här är den i miniformat:


  


Tänk så bra det kan bli ibland! Har fått gjort en del saker + använt mina spillbitar som annars bara ligger och skräpar. Det får vara broms på att köpa papper nu på ett tag, min mappvagn är fylld till brädden och jag måste försöka använda upp det jag har. SEN kan jag shoppa mera ;)


Ha det gôtt!


  



Presentation

Translate my blog!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Sunday Sensations

JUST FOR YOU EVERY SUNDAY-TUESDAY!!


Ovido - Quiz & Flashcards